Domů » Rozjímání » Překlad: GO – Výzva „Divoký hon“ – Meditace a Půst

Překlad: GO – Výzva „Divoký hon“ – Meditace a Půst

Níže jsou uvedeny pokyny pro novou výzvu „Divoký hon„.

Výzva trvá po dobu jednoho měsíce, resp. třiceti dnů (můžete začít kdykoli vám to vyhovuje). Stěžejními body je, abyste do svého života zařadili meditaci a půst.

15 minut meditace každý den

Meditace je skvělý způsob, jak můžete trénovat svou schopnost soustředit se. Je také dobrý zvyk ji zařadit do vaší každodenní rutiny, neboť může sloužit jako příjemná psychická přestávka.

Meditace je po teoretické stránce jednoduchá, ale po stránce praktické je to trochu složitější. Klíčem je nenásledovat své myšlenky a místo toho přimět mysl, aby nemyslela. Pokud k vám přijde myšlenka, uvědomte si to, ale nenásledujte ji. Dobrou cestou, jak upustit od následování myšlenky, je zaměřit se na dýchání. Můžete se také zaměřit na jiné věci ve vašem okolí. Když jste venku, můžete se soustředit na zvuk větru. Když jste uvnitř, můžete se zaměřit na meditační hudbu (na YouTube je takové hudby mnoho). Nebo se můžete zaměřit na své tělo, na vnímání sebe sama. 

Chcete-li meditovat, pohodlně se usaďte, nastavte si časovat (nebo si pusťte patnáctiminutovou skladbu na YouTube) a zkuste nechat svou mysl v klidu. Zaměřte se na své okolí a na své dýchání, pokud se vaše myšlenky vzdalují.

Dva 24hodinové půsty

Půst je prospěšný pro vaše celé bytí, mentálně i fyzicky. Mysl a tělo stávající se jedním mohou jednoduše vyvodit, že je to pro vás dobré. Dělat 24hodinový půst je lehčí, když už jste zvyklí dělat přerušované půsty (tj. jíst pouze v čase od 12:00 do 20:00). Ale když jste zvyklí na jakýkoli typ půstu, nebude 24hodinový půst příliš těžký. Postup vypadá takto:

Trénujte ráno.

Jezte velké jídlo k obědu nebo klasický oběd (t.j. omeletu nebo něco podobného) a přidejte k jídlu dvě odměrky syrovátky kromě něčeho jiného (například ovoce). Po zbytek dne nejezte nic. Můžete pít kávu a čaj (bez čehokoli přidaného), pokud budete chtít. Běžte spát. V noci možná budete pociťovat hlad, ale jít spát, zatímco hladovíte, je příjemný pocit, když si na to zvyknete. Další jídlo je oběť následujícího dne.

Existuje mnoho vědeckých důkazů pro výhody půstu (například: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5153500/). Půst je navíc v mnoha náboženstvích opakujícím se trendem, který lze považovat za posílení neoficiálních důkazů výhod půstů. Tradice, které byly ve společnosti po dlouhou dobu, obvykle mají určitou hodnotu.

Zdržení se škodlivých závislostí

Jelikož tato výzva spočívá v optimalizaci mysli, bylo by nesmyslné podnikat kroky uvedené výše, pod stálým vlivem negativním návyků.

Cvičte tvrdě a pořádně čtěte

To je bez debaty. Měli byste tvrdě trénovat, přednostně v posilovně nebo MMA, ale jiná sportovní snaha je také akceptovatelná. Pokud, z jakéhokoli důvodu, nemůžete trénovat v posilovně nebo trénovat MMA, měli byste denně chodit kolem 45 – 60 minut.

Čtení knih je opravdová radost života. Na světě existuje tolik znalostí čekajících, až si je vezmete.

Závěrečná slova

Doufám, že se této výzvy účastníte a budete ji považovat za něco, co zlepšuje váš život.

Srdečné pozdravy,

Marcus

Převzato z:
https://thegoldenone.se/2019/08/01/the-wild-hunt-challenge-meditation-and-fasting/

Poznámka překladatele: Jedná se o volný překlad článku Marcuse Follina. Na mém webu v budoucnu naleznete také další inspirativní články tohoto autora, jehož můžete sledovat na YouTube kanále pod názvem „The Golden One„, případně navštívit jeho stránky.
Několik překladů se též chystám vytvořit k videím dostupným přímo na jeho kanále.

Přeložil Ruthar ze Svatoboru